Emócia v pohybe

13.04.2021

Začínam si naplno uvedomovať, že naša "civilizácia" ako si ju radi nazývame je nenormálna. Ale čo si pod pojmom nenormálna predstavujem ja? Napríklad mi už dlhšie ide hlavou, že sme ako ľudia neskutočne vynaliezaví v tom, ako druhých ľudí mučiť. Raz, keď som bola v múzeu utrpenia, či ako sa to volalo, som sa nestačila čudovať na aké všetky mučiace vynálezy a praktiky sme za tie stáročia prišli. No najúčinnejšími zbraňami boli podľa mňa strach, pocit vyvolanej viny, hanby, neprijatia. Sedím si na gauči a nebo plače, aj ja som si s ním dnes poplakala. Nie preto, že som zmokla cestou domov, jednoducho som sa potrebovala zbaviť napätia. Je to ohromne oslobodzujúce. Myslím si, že som dosť silná osobnosť, a preto vždy, keď som plakala, a veru toho bolo málo, som sa skrývala do vankúša. Pre každú ľudskú bytosť je veľmi dôležité svoje emócie uvoľňovať, nepotláčať ich, nezatvárať do pivnice, alebo na povalu, lebo raz bude tá povala plná a strop ti padne na hlavu. Myslím, že za konfliktmi všeobecne stoja potláčané emócie hnevu, strachu, frustrácie, očakávaní a našej vlastnej neschopnosti s nimi pracovať. Všetky emócie sú dôležité, ale dôležitejšie je to, ako s nimi naložíš ty sám, nevybíjaj si ich prosím na ľudí, alebo zvieratká, ale práve tvorením, alebo pohybom, boxom.... sa vieš krásne uvoľniť.

A preto moja otázka znie: čo ak by sme sa namiesto vojen, mučenia, týrania a trápenia nie len seba, ale aj iných venovali niečomu prínosnému, kreatívnemu a obohacujúcemu, nie len nás, seba, mňa, teba, ale aj planétu Zem a prírodu v nej? Ale hlavne by sme sa mali začať zaujímať o to, čo máme v tej svojej pivnici, či na povale a postupne ako robíme jarné upratovanie, povynášať (pouvoľňovať) všetok neporiadok aj z nás. Ide o to, kam smeruješ svoj zámer, svoju pozornosť a aktivitu, či budeš nečinne sedieť, budeš sa hádať, deštruovať všetko okolo seba, aj keď v konečnom dôsledku škodíš najmä sebe, alebo budeš vytvárať niečo prospešné. Niečo z čoho máš úžitok nie len ty, ale aj tvoje okolie. Si TVOR, tak tvor, ale tvor vedome, tvor niečo pekné, umelecké, hoc napíš pár riadkov, presne ako ja, alebo tancuj, spievaj....kultivuj svoju energiu, zlepšuj sa a vyvíjaj.

Dnes viem, že je dôležité si aj poplakať, rovnako ako sa smiať. A tak ako kamoš vietor odvial posledné kvapky dažďa z môjho okenného skla, tak isto aj mne vyschli slzy a opäť mám dôvod na úsmev. Veď život je tak krásny v jeho jednoduchosti, len keď SI a užívaš si to, čo cítiš. To sú tie vzácne chvíle. Uznaj, že by bola škoda ich premrhať na zlobu a strach.

Keďže sám so sebou budeš žiť non stop, staraj sa o seba čo najlepšie, pretože aj keď si to nemusíš uvedomovať nikto nie je povinný s tebou zostať navždy, aj keby traktory padali tu budeš len sám so sebou a pre seba, tak si dobre rozmysli, čím sa zaoberáš.

A čo sa týka tvojho okolia: ja viem, že existujú rôzne združenia, hnutia, neziskovky, no každý sme tu za seba, ale predsa spolu. Žiaľ je to tak, že Elonovi ani nikomu z nás sa ešte nepodarilo zabývať sa mimo tejto našej krásnej planéty, takže veľmi ani na výber nemáme. Toto si uvedomím vždy keď sa zazelenie tráva a všade v lesoch, lúkach a poliach vidieť "nádherné" stopy človeka, vraj inteligentného tvora v podobe neporiadku, plastov a dokonca aj plných už naložených mechov ....????

Pointa teda znie, staraj sa o seba a svoje okolie. Pozor! Nie v zmysle: "hentá sa zas prespala"

Ale skutočne len o seba, svoje telo: fyzické, psychické a emocionálne a o všetkých bude postarané. Keď máš poriadok v sebe, máš ho aj okolo seba, pretože platí: ako vo vnútri, tak navonok, ako hore, tak dole!