JARo je za rohem :)

13.03.2018

Dnes vonku nádherne svietilo slnko, bolo príjemne teplo a vtáčiky štebotali. Neomylný znak toho, že sa blíži moja milovaná jar. Jar je, aspoň pre mňa, symbolom nových začiatkov. Prirovnala by som to k novému roku, ale keďže vtedy máme tendenciu sa vyhovárať, že je príliš veľká zima a skoro sa stmieva, odkladáme veci na jar a nebodaj aj na leto. Ja mám rada všetky ročné obdobia, každé má svoje čaro, ale jar je asi môj najväčší favorit. Vtedy sa všetko prebúdza, všetko je intenzívnejšie. Objavujú sa prvé jarné kvietky, nádherné snežienky a neskôr obľúbené narcisy a viacfarebné tulipány. Začína sa zelenať tráva, ktorá poslušne prespala zimu a začínajú pučať aj kríky a stromy, ktoré čakajú na svoje opelenie. Nebo je akési modrejšie, akoby vyčistené mrazmi a voda akosi hlasnejšie žblnkoce. Naráža do skál a veselo si pokračuje ďalej. Vtáčiky štebocú, začínajú poletovať mušky a včielky. Po dlhej dobe slnečné svieže rána, dávajú tušiť samy o sebe, že bude krásny deň. A hlavne tá ranná vôňa vás musí zobudiť, aj keď sa vám práve nechce z postele. Verte mi, viem o čom hovorím. Občas sa mi chce dokonca bežať a výskať, skákať a spievať, aký je krásny deň. Potom sa však objaví prvý mráčik, po ňom ďalší a jarný dážď je na svete. Samozrejme je príjemné ho pozorovať! spoza okna. Započúvať sa ako bubnuje na strechy a cesty a predstaviť si, ako vďaka nemu zas všetko ožije a rozkvitne. V jari vás musí všetko baviť, pretože v jari je štartovací vzduch, v jari je pohonná sila, čo vám dáva nádej a chuť pustiť sa do nových vecí. Jar je nový začiatok. Preto neváhajte a vykročte svojmu šťastiu v ústrety!