Čo ak...

20.12.2017

Keďže sú vianočné koledy, ktoré hrajú od 24. novembra už dostatočne otravné aj samé o sebe a ľudia pobehujú po obchodných centrách ako besní, (nie len oni, ale aj ich psí kamoši- na otázku prečo chodia ľudia "venčiť" psov do obchodných centier, mi kamoš napísal, aby som mohla ešte aj vnútri stúpiť do hovienka :D :D :D), nebudem vás ešte aj ja zaťažovať reklamou na bláznivé Vianoce.

Tak som si dnes kráčala nočnou Bratislavou. Nočná Bratislava sa mi vždy zdala atraktívnejšia ako denná. Neviem prečo, asi je to tou atmosférou, pretože v noci je všetko škaredé takmer neviditeľné. Prišlo mi na um, že existuje jedna teória o vnímaní farieb. Vraj sú všetky veci, stromy, domy, autá okolo nás len čierne, biele, alebo odtiene sivej (tým myslím hlavne naše cesty= záplata na záplate) a človek na základe vlnovej dĺžky svetla vníma pomocou tyčiniek a čapíkov (žltá škvrna v ľudskom oku) jednotlivé farby a odtiene. Neviem, či je to dostatočné sci-fi, ale mne sa táto predstava páči. Rozmýšľala som aj nad jedným citátom, ktorý som nedávno čítala niekde na FB. Písalo sa v ňom, že udalosti, nie sú zlé, alebo dobré, všetko záleží od nášho uhla pohľadu, akými si ich urobíme. Dívať sa na svet sa teda dá minimálne 2 spôsobmi, očami- zrakom, alebo mysľou, dušou- vnútorným zrakom.

Keby som si mohla vybrať svoje vlnové dĺžky videnia, boli by to teplé odtiene, prevažne žltá, zelená- smaragdová, oranžová, aj keď studená kráľovsky modrá má tiež svoje čaro. A keby som si mohla vybrať medzi pozitívnym a negatívnym dívaním sa na svet, vyberiem si "dívanie sa" pozitívne. Väčšinou našim "očiam"- fyziologickým, alebo vnútorným pomáhajú OKULIARE.

Zvláštne na tom je, že od kedy som optička, dívam sa HLAVNE na okuliare inak. Všímam si ich všetky a na každom. Okuliare nám pomáhajú vidieť jasnejší, krajší, kontrastnejší svet. Niekto ich má špinavé (hlavne modelky s tonou makeupu na tvári), niekto ich má krivé. Samozrejme takéto okuliare neplnia svoj účel, obraz je neostrý, nekontrastný, krivý a deformovaný. Myslím si, že aj väčšina ľudí sa v dnešnej dobe takto díva na svet svojím vnútorným zrakom. Dobrá správa je, že takmer všetkým sa dá pomôcť, vhodnými okuliarmi, ich úpravou, vyrovnaním, alebo len vyčistením. Dokonca aj farboslepým ľuďom dokážu pomôcť špeciálne zafarbené šošovky, ktoré sú zhodou okolností ružové až červené. Preto si myslím, že aj mysľou farboslepí ľudia by mali nosiť pomyselné ružové okuliare v podobe pozitívneho myslenia a vytvárať si svoj vlastný, krásny, úspešný svet.

Nie nadarmo sa predsa hovorí, že keď si zaľúbený, dívaš sa na svet cez ružové okuliare. No a nie je to krásny pocit?