Myslím, teda som....?

17.10.2020

Myslím, teda som....?

Kto by nepoznal tento slávny výrok Reného Descarta? Veď si jasne pamätám, že nám ho na dejepise a filozofii omieľali donekonečna! Dnes sa rada zahrám na takého filozofa aj ja. Veď myslenie mi predsa ide! Ale počkať! Ide vlastne o to, či chcem myslieť?

Možno by som v úvode mala rozlíšiť dva pojmy z vybraných slov na M a to: myslenie a rozmýšľanie, pretože myslieť dokáže snáď každý, otázne však je, či pri tom aj rozmýšľa? Určite to poznáš aj ty, počas dňa sa ti v hlave premelie milión myšlienok, ale zamýšľaš sa nad nimi? Ľudia sa zvyknú chváliť zamyslenými selfiečkami, akože sledujte ma, ja som pánko, ja sa tvárim zamyslene a aj tak zo mňa nič rozumné nevypadne. Ja sa priznám, mne väčšinou prídu na um vtipné hovadiny, alebo sarkastické "odfajče" (spisovne by som napísala, že vás sfukujem? ...hmm, to je tiež na zamyslenie. Zaujímavá otázka pre Sibylu Mislovičovú, zvláštne, že jej meno sa nepíše s Y a nepatrí do vybraných slov na M.) No teraz sa už pokúsim vrátiť späť k pointe, nebudem vás naťahovať ako gumu v trenkách Homera Simpsona. Viem, že moje články sú pre niektorých jedincov zložité na porozumenie, kiež by som sa vedela vcítiť do ich myšlienkových pochodov a vysvetliť im, prečo je toto takto a nie inak, ale podľa mňa, stačilo by sa im chcieť porozumieť tomu, čo sa im človek snaží povedať. (myslím, že som našla priestor pre vtip: Nízki ľudia vedia, že sú nízki. Tuční ľudia vedia, že sú tuční, len sprostí ľudia ako vždy nemajú o ničom ani tušenia! Alebo ako vravela moja babka: "s glupim na predek nepridzeš!")

To, ako si ľudia vykladajú moje slová ma však nemusí trápiť a ani na to nemyslím. Ja totiž chcem nemyslieť! Je zvláštne, že my ľudia si myslíme, že keď dokážeme myslieť, tak sme pánmi tvorstva! HAHA.... radšej keby sme viac rozmýšľali nad následkami nášho myslenia. 

Chcem nemyslieť v pravom zmysle slova! Chcem mať prázdnu hlavu a vedieť si užívať prítomný okamih! Toto je výsada kráľov a kráľovien, nemyslieť! Nereagovať na každý podnet, zbytočne sa neutápať v strachu a zlobe. Len si užívať, že aj keď ťa dnes okakal vtáčik, budeš mať pravdepodobne šťastie. (na hovno) Alebo sa ti zas pokazil Citroen, no aspoň si nachodíš 10K krokov, ako odporúčajú odborníci na zdravie. Alebo keď vonku "chčije a chčije" a ty máš strechu nad hlavou, ktorú ti pred týždňom pri silnom vetre nestrhlo. (a tomu všetkému ver, lebo strecha našej bytovky už raz visela cez múry- macher/developer) 

Takže kamoško, dávam ti cennú radu do života: nemysli!                                No nezabudni rozmýšľať!