Na čo sú nám smerovky???

24.09.2017

Tak! Zas som ostala pekne nasr...ehm, nahnevaná. Skús hádať, prečo? V pohodke si brázdim slovenské diaľnice, a tu zrazu, nejaké indivíduum sa ma rozhodne predbiehať. Nechápem na čo aj, keď sa rútim podľa predpisov 133 km/h. Prečo 133? Pretože som si všimla, že radary na môj tachometer reagujú minimálne o 2-4 km/h menej, ako mi ukazuje palubný pc. Heh, takto nenápadne klamem systém. Som to ja ale rebel, čo povieš? :D Takže nechápem, prečo by sa mal niekto tak ponáhľať, keď moja Nezábudka (tyrkysovo-modrý Citrón) sa na viac nezmôže. Keď ma už ten "divoch" na passate horko-ťažko obehne, milujem, ako sa ide hneď radiť asi tak 5 metrov predo mňa, hlavne za dažďa, jasnéé, nech tá voda dôkladne umyje muškovú kapotu a BEZ smerovky. Úžasné, tlieskam ti, ty ...nemám slušného slova. Už ma obehol, a zrazu začne spomaľovať. Geniálny plán. Neriešim. Až ho obehnem a stratím sa mu z dohľadu, vôjdem konečne do mesta a na najbližšom semafore, hádaj čo? No predsa divoch s passatom! Zaradí sa do vedľajšieho pruhu a keď naskočí zelená, vyštartuje ako nadržaný býk. Len aby ma obehol, a potom sa začne nečakane cez dva pruhy radiť doprava, alebo doľava, samozrejme pred tebou a samozrejme BEZ smerovky. Nemám tušenia o čo mu ide, len dupnem na brzdu a najradšej by som ho vytrúbila. Konečne odbočí a ja si môžem aspoň na chvíľu vydýchnuť. Pridám zvuk v autorádiu a tvárim sa, že som v pohode. Kde sa vzal, tu sa vzal, ďalší divoch sa odviazal. Kto jazdí v Bratislave, určite mu nie je cudzie predbiehanie z ľavej, či dokonca pravej strany, pretože sa nejaký dedko rozhodol prevetrať tátoša v ľavom pruhu. Všetko sa to deje v autách, ktorým pravdepodobne niekto cez noc vymontoval smerovky, alebo ešte horšie, smerovky oželeli a namiesto nich si kúpili podložky pod nohy.

Ale keď už niekto tie svoje poriadne využíva, je to šofér, ktorý keď stojí na semafore, nechá ich zapnuté hoci aj desať minút, hlavne v noci, aby ti to svetlo vypálilo oči.

Takže zhrniem to. Používané smerovky sú na robenie zlosti a nepoužívané na spôsobovanie infarktových stavov, v podobe nohy na brzde zakaždým, keď sa niekto rozhodne ZRAZU odbočiť.

Smerovkám zdar! A veľa najazdených kilometrov, bez vypálených smerovkových poistiek.