Strach- slobody vrah

14.03.2022


Dnes som si znovu uvedomila jednu krásnu a dosť podstatnú vec: že vždy, keď som uvoľnená a v dobrej nálade, mám skvelé nápady na články. Napríklad ako dnes. Prechádzala som sa po mojom obľúbenom mieste na zbieranie medvedieho cesnaku (mimochodom je veľmi sucho a ešte aj chladno, takže som našla len malinké lístočky) a znenazdajky som si začala uvedomovať, ako som na seba hrdá, že som uplynulé dva roky nepodľahla tlaku a strachu. A potom ma téma strachu začala zaujímať ešte viac. Minule som sa s kamošom bavila o tom, že nie som bojazlivá. Vravím, veď buď sa to stane, alebo nie. Načo sa strachovať dopredu? No, keď pôjdem na dovolenku, nebudem si do kabelky kupovať slzák, čo keby ma prepadli, alebo keď pôjdem v noci domov, nebudem za každým stĺpom hľadať sériového vraha. Niektorí ľudia a asi vás bude veľa so mnou v tomto nebudete súhlasiť, ale každý vychádza zo svojich skúseností. Napríklad moja sestra, kamkoľvek ide, v hlave jej víria všetky možné aj nemožné "nástrahy" a nevedomky ich privoláva nielen sebe, svojim deťom, ale aj mne, keď mi kecá do toho, že si mám dávať pozor. Jasné, treba byť opatrný, ale nemať zbytočný strach, ktorý nás paralyzuje. K tomu všetkému dodám len to, že ten, kto aspoň trochu ovláda vesmírne zákony musí vedieť, že to, na čo myslíš sa skôr, či neskôr stane. Jednoducho si to k sebe pritiahneš. A nééé, že nééé, potvrdí ti to každý raper, ktorý za niečo stojí. (haha) A tak som vlastne prišla na to, že všetky strachy pramenia z jedného hlavného strachu a tým je strach zo smrti. Väčšina ľudí sa tento strach snaží "zaplátať" umelými podnetmi zvonka. Napríklad sa bojíš choroby, ktorá by mohla ALE nemusela viesť ku smrti, tak si dáš pichnúť včeličku, alebo máš strach z toho, že otehotnieš, tehotenstvo a deti ťa budú stáť veľa námahy a ty zomrieš bez toho, aby si si splnila sny, tak berieš antikoncepciu, bez ohľadu na následky. Toto všetko a ešte oveľa viac sú len záplaty zvonka, len náplaste na rozorvanú osobu plnú strachu. Lenže tak, ako všetko umelé, ani toto ťa nezachráni. Zachrániť sa predsa musíš ty sám. Najpodstatnejšie je si v sebe vyriešiť ten "hlavný" strach- že ty po smrti vlastne nekončíš, len meníš svoju formu. A ten pokoj musíš nájsť vo svojom vnútri, nie z externých zdrojov. Rovnako ako to platí pri láske. No a tak si pri tých plných gatiach ani nevšimneš ako je vonku krásne, že práve okolo preletel motýľ, že sa na teba usmial ten fešák od vedľajšieho stola, alebo na teba zažmurkala kráska pri aute. 

Tak prosím ťa, vysyp bobky a ŽI!  :)